اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

معاون وزیر نیرو:

۱۰۰ درصد آب بندرعباس از آب‌شیرین‌کن تامین می‌شود

معاون وزیر نیرو از تامین ۱۰۰ درصدی آب بندرعباس از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها خبر داد و گفت در سال‌جاری فاز نخست آب‌شیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی به بهره‌برداری رسید و در نیمه سال آینده نیز۴۰ هزار مترمکعب دیگر وارد مدار می‌شود.

۱۰۰ درصد آب بندرعباس از آب‌شیرین‌کن تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، قاسم تقی زاده خامسی عصر امروز در نشست شورای اداری استان هرمزگان اظهار داشت: برای توزیع عادلانه آب تلاش شده است و با نگاه مثبت رئیس جمهور به بخش آب، در این دولت اقدامات موثری برای آب کشور انجام خواهد شد.

وی افزود: در استان هرمزگان در بخش آب و آبفا، ۹۸پروژه با اعتبار۳۶ هزار میلیارد ریال و ۳۷ پروژه در صنعت برق و انرژی با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان با متوسط پیشرفت ۴۰ درصدی داریم.

معاون وزیر نیرو گفت: طرح ملی انتقال آب خلیج فارس بانمک‌زدایی توسط بخش خصوصی با اعتبار ۹۰ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال اجراست و فاز اول این پروژه در نیمه اول سال آینده با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب به بهره‌برداری می‌رسد که بخشی برای صنعت و شرب هرمزگان و بخشی برای صنعت کرمان و یزد استفاده می‌شود.

تقی زاده، دیگر پروژه صنعت برق استان را نیروگاه سیکل ترکیبی با اعتبار۴۹۰ میلیون یورو اعلام کرد که توسط بخش خصوصی با فناوری جدید درحال اجراست و فاز نخست این نیروگاه نیز با ظرفیت ۳۷ مگابایت در پیک در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و وارد مدار می‌شود.

به گفته این مقام مسؤول، تامین ۱۰۰ درصد از آب بندرعباس از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها را از جمله برنامه‌های وزارت نیرو اعلام کرد و خاطرنشان کرد: در سال‌جاری فاز نخست آب‌شیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب به بهره‌برداری رسید و در نیمه سال آینده  نیز۴۰ هزار مترمکعب دیگر وارد مدار می‌شود.

وی بابیان اینکه در دشت میناب ۱۲ هزار هکتار از اراضی به‌صورت روباز آبیاری تامین آب می‌شود؛ اظهار داشت: امشب با حضور رئیس جمهور در فاز نخست برای سه هزار هکتار خط انتقال آب به طول ۱۱۰ کیلومتر و اعتبار یک‌هزار و 100 میلیارد ریال برای آبیاری صیفی‌جات افتتاح می‌شوند و این صیفی‌جات تولیدی در تمام فصول سال در کشور توزیع می‌شود.

انتهای پیام/88030

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول